четвъртък, 9 януари, 2025 16:30:00

SUZUKI записва рекордна година в България с ръст от 63% на продажбите на нови автомобили

SUZUKI отбеляза успешна 2024 година у нас с ръст от 63% в сравнение с резултатите от 2023 година. За изминалите 12 месеца пазарното участие при леките автомобили е нараснало от 1.5% до 2.2%. Ръстът на продажбите се дължи основно на перфектно балансираното продуктово портфолио, впечатляващите характеристики на всеки един модел и ефективно работеща дилърска мрежа в страната. Безспорно за успешното представяне на марката допринасят и силният Автомобилен Салон София 2024, и увеличеният брой на корпоративните сделки с ключови клиенти.

Реализираните 908 нови автомобила са рекордни за SUZUKI през  последното десетилетие и акцентират върху пазарното представяне на своите доказали се с високо качество и безкомпромисна надеждност модели – SWIFT, VITARA и S-CROSS.

Шампионът по ръст на продажбите е SWIFT, който увеличава двойно своя пазарен резултат от 2023 г. (+95.8%). Емблематичният хечбек беше обновен в края на измналата година и еволюира в интелигентен компактен автомобил с изчистен дизайн, усъвършенствани функции за безопасност и забавна игривост при шофиране, поставяйки си за цел да предефинира достъпната ежедневна мобилност. Смеем да кажем, че му се е получило, имайки предвид, че е единственият в своя клас, предлагащ 4X4 задвиждане.

Комфортният SUV на японската марка - S-CROSS, се нарежда на второ място по ръст на пазарното си представяне с 82.5%, като най-избираната версия от моделната гама с 44% от продажбите е в средното ниво на оборудване GL+, със задвижване на всички колела (4X4) и 1.4-литров BOOSTERJET двигател, комбиниран с 48V MILD HYBRID система и механична скоростна кутия.

Легендартният модел VITARA заема третото място с ръст от 79,4%. Тук клиентските предпочитания са споделени между версиите с MILD-хибридна и FULL-хибридна технология, но задвижването с ALLGRIP 4X4 e категоричният фаворит на потребителите като едно от най-конкурентните ценови предложения на пазара.

VITARA обаче заема лидерската позиция що се отнася до бройки - с 253 регистрации моделът прави близо 30% от общия резултат. Очаква се бестселърът на марката да продължава да вълнува и през 2025 година, защото с това име ще се появи и първият 100% електрически автомобил на SUZUKI (производството на е-VITARA ще започне тази пролет).

С почти толкова продажби – 249 броя, може да се похвали и JIMNY, като 2024 година беше последната за иконичния офроудър, чието производство за Европа е окончателно прекратено. От продуктовата гама на SUZUKI през новата година отпада и ултра-компактният SUV - IGNIS.

SUZUKI записва рекордна година и при мотоциклетите с ръст от 57% до ниво от 144 регистрации. Новият V-STROM 800 бързо набра популярност сред феновете на adventure байковете, изпреварвайки досегашния фаворит V-STROM 650, и реализира 17% от общите продажби. Моделите от групата на GSX-S 1000 също са сред най-предпочитните от клиентите. Този добър резултат се дължи главно на непрекъснато разширяващото се продуково портфолио и промоционалните ценови предложения, които бях валидни през изминалата година.

Отлични са и резултатите по отношение на следпродажбената дейност, като от компанията отбелязват ръст на прихода от продажбата на резервни части с 10%, а индексът на клиентско задоволство на потребителите на сервизите от оторизираната дервизна мрежа, измерван от външна независима агенция, е 95%. 

Рекордното представяне на SUZUKI през 2024 година потвъждават успешното развитие на марката в България през последните години и дават уверен старт на новата година, като съвсем скоро се очаква и откриването на новоизградения търговско – сервизен център в столицата, разположен на бул. Ботевградско шосе, който ще предложи на посетителите подобрено клиентско изживяване с отлично обслужване и впечатляващи шоуруми за автомобили, мотоциклети и извънбордови двигатели.