понеделник, 4 август, 2025 16:45:00

GSX-R1000R 40-ТА ГОДИШНИНА

Suzuki Motor Corporation обяви важни актуализации на двигателя и електронните системи за управление на емблематичните си суперспортни мотоциклети GSX-R1000 и GSX-R1000R. Продажбите ще започнат в цял свят, включително в Европа и Северна Америка, през  2026 г.

През 2025 г. серията GSX-R отпразнува своята 40-годишнина от пускането на първото поколение GSX-R750 през 1985 г. Към днешна дата серията има натрупано производство от над 1,2 милиона единици (включва моделите GSX-R1100/1000/760/600/150/125).

Тя е постигнала и многобройни състезателни победи, включително 20 титли в Световния шампионат за издръжливост на FIM, както и успехи в Световния шампионат за супербайкове и в Общояпонския шампионат за шосейни състезания.

За тази актуализация на модела SUZUKI постигна по-нататъшна еволюция, като цялостно преразгледа вътрешните компоненти на двигателя и оборудва с най-новите електронни системи за управление, както и с литиево-йонна батерия, произведена от ELIIY Power, която е лека, компактна, изключително надеждна и има широк диапазон на термични свойства, като всичко това отговаря на строгите разпоредби за емисиите и шума, без да се прави компромис с високата производителност, очаквана от „Краля на спортните мотоциклети“.

Основни промени в модела

Двигател

  • Формите на вътрешните компоненти на двигателя, като инжектори, цилиндрови глави, разпределителни валове, клапани, бутала и колянови валове, са цялостно преработени, за да отговарят на строгите разпоредби за емисиите и шума, като същевременно поддържат висока производителност и подобряват издръжливостта.
  • Максималното повдигане на клапаните остава непроменено, но кривата на повдигане е променена, за да се намали припокриването на разпределителните валове.

Шаси

  • Леката, компактна и изключително твърда алуминиева рама, която получи висока оценка в настоящия модел, продължава да се използва, осигурявайки хармоничен баланс на характеристиките „движение, завиване и спиране“ на високо ниво.
  • Карбоновите "крила", същият тип, използван при мотоциклета „Team Suzuki CN Challenge“ на 8-те часа на Сузука през 2024 г., ще се предлагат като аксесоари (стандартно оборудване в някои региони) на предния капак. Тези крила генерират притискаща сила, за да потиснат подемната сила на предната част при излизане от завоите, което позволява по-плавно ускорение. Широчината на веригата на разпределителния вал е увеличена, за да издържи на тежките условия, характерни за състезанията за издръжливост.
  • Формата на изпускателната система и разположението на катализаторите са преработени, за да се постигне баланс между спазването на изискванията за вредни емисии и високата мощност. Новата подредба води и до по-тънък и стилен дизайн на корпуса на ауспуха.

S.I.R.S. (Suzuki Intelligent Ride System)

  • Добавен е контрол на повдигането на предното колело, който предотвратява повдигането на предното колело по време на ускоряване, като подпомага по-плавното ускоряване.
  • Контролът на въртящия момент при наклон използва IMU и сензори за скоростта на колелата, за да определи стойката и скоростта на превозното средство, като контролира мощността и въртящия момент на задното колело в зависимост от ъгъла на наклона на мотоциклета и завъртането на колелата. Тази система оптимизира ускорението при излизане от завои. Контролът на сцеплението, контролът срещу повдигане и контролът на въртящия момент при преобръщане работят координирано като „интелигентна система TLR“.