четвъртък, 7 май, 2020 15:06:00

48-волтова хибридна атака на SUZUKI

В края на 2019 година официалният вносител на SUZUKI за България – МИРКАТ ООД, обяви плана на японския производител да интегрира хибридна задвижваща система във всички модели от автомобилната си гама, с изключение на класическия офроудър JIMNY, за който подобно решение би било странно.

Няколко месеца по-късно е факт стартът на продажбите у нас на хибридните модификации на легендарните SUV модели – VITARA (48V) и S-CROSS (48V), и спортния флагман на марката - SWIFT SPORT (48V). Познатият ултра-компактен хибриден SUV модел – IGNIS (12V), пък бе лансиран с обновена визия. Обявеното извънредно положение в страната не попречи на родното представителство на SUZUKI да отвори за поръчки новите си хибридни модели и да щурмува все по-нарастващата конкуренция.

Хибридите на SUZUKI попадат в т.нар. група „умерени” (mild hybrids), тъй като работят на принципа на възстановяване на спирачната енергия, за да се зареди литиево-йонната батерия при спиране, която се използва от интегриран стартер-генератор с цел моментално подпомагане на бензиновия двигател. Комбинацията от двете осигурява по-икономично и плавно задвижване, и максимална ефективност, без ограничения на пробега и специална поддръжка на хибридната система. С тази технология няма да ви се налага да променяте стила си на шофиране - просто сядате зад волана и се наслаждавате на пътя.

SUZUKI VITARA HYBRID 48V

Моделът получава малка екстериорна промяна, а именно нов дизайн на фаровете, като отличителният кръг около LED светлините е сменен с хоризонтална синя ивица, подчертавайки динамичното и модерно излъчване на автомобила.

48-волтовата хибридна система допълва обновен 1,4-литров BOOSTERJET турбо бензинов двигател, който е с подобрени характеристики спрямо предходния и покрива Euro6d нормите за замърсяване. Максималната мощност е 129 к.с. при 5 500 об.мин., а максималният въртящ момент е 235 Нм при 2 000 – 3 000 об.мин. Двигателят се комбинира само с 6-степенна механична скоростна кутия.

Задружната работа на хибридната задвижваща система и новият двигател постига намаляване на разхода на гориво с 20% и показателите при комбиниран цикъл сега достигат до 4,6 л/100км за 2WD и 4,9 л/100 км за 4WD.

По отношение на оборудването от SUZUKI доста са се постарали и базовото ниво идва с функции до този момент характерни само за по-високите нива, сред които: климатроник, LED светлини, предни фарове за мъгла, адаптивен Cruise Control, 4,2-инчов цветен LCD екран на мулти-информационния дисплей, автоматична функция на дългите фарове (High Beam Assist), автоматични светлини и чистачки.

И в хибридната си версия VITARA остава едно от най-сигурните предложения в класа на компактните SUV. От базовото ниво на модела клиентът получава пълен набор от системи за безопасност: Спирачен асистент с двоен датчик (Dual Sensor Brake Support), Разпознаване на пътни знаци (Traffic Sign Recognition), Система за предупреждение при смяна на лентата на пътното платно, Система за предотвратяване от напускане на лентата на двежение, Система за предупреждение при криволичене, Аситент при спускане при потегляне при наклон (Hill Hold) и 7 въздушни възглавници.

Цените за SUZUKI VITARA HYBRID 48V започват от 38 490 лв. с ДДС за базовото оборудване с предно предаване, а топ оборудваната верия с 4WD и панорамен покрив е 53 490 лв. с ДДС (цените са с включен ECO BONUS).

SUZUKI S-CROSS HYBRID 48V

Хибридната версия на модела няма никакви интериорни и екстериорни промени.

Тук новото е само в добавянето на интегриран стартер-генератор и 48-волтова литиево-йонната батерия, които да подпомагат работата на новия 1,4-литров BOOSTERJET турбо бензинов двигател, който има работни характеристики както при VITARA HYBRID 48V и също за сега се комбинира само с 6-степенна механична скоростна кутия.

Базовото ниво на модела получава Radar Brake Support система, климатроник, LED светлини, предни фарове за мъгла, адаптивен Cruise Control, автоматични светлини и чистачки, които досега се предлагаха при по-високите версии на оборудване.

Цените за SUZUKI S-CROSS HYBRID 48V стартират от 39 390 лв. с ДДС и в най-високото ниво на оборудване на модела достигат до 54 090 лв. с ДДС (цените са с включен ECO BONUS).

SUZUKI SWIFT SPORT HYBRID 48V

Освен 48-волтова хибридна задвижваща система и новия 1,4-литров BOOSTERJET турбо бензинов двигател с 129 к.с. при 5 500 об.мин. и въртящ момент от 235 Нм при 2 000 об.мин., хот хечът на SUZUKI сега предлага подобрено оборудване по отношение на сигурността - спирачен асистент с двоен датчик (Dual Sensor Brake Support), система за предупреждение при смяна на лентата на пътното платно, система за предотвратяване от напускане на лентата на двежение, система за предупреждение при криволичене, аситент при спускане при потегляне при наклон (Hill Hold), разпознаване на пътни знаци (Traffic Sign Recognition), предупреждение за странично приближаващ автомобил при движение на заден ход (Rear Cross Traffic Control), разпознаване на мъртва точка (Blind Spot Monitor) и сензори за паркиране отзад.

Моделът добавя в цветовата си гама три забележителни двуцветни комбинации – синьо (SPEEDY BLUE METALLIC), оранжево (FLAME ORANGE PEARL METALLIC) или червено (BURNING RED PEARL METALLIC) купе с черен таван (SUPER BLACK PEARL METALLIC).

Цената за SWIFT SPORT HYBRID 48V e 44 190 лв. с ДДС с включен ECO BONUS.

SUZUKI IGNIS HYBRID 12V

При SUZUKI IGNIS HYBRID 12V промените са повече видими. Моделът получава изцяло нова предна решетка, предна и задна броня, които подсилват неговото младежко и динамично излъчване. Характерните и за предходата версия цветни акценти в интериора се запазват, но сега с нови цветове – тъмно синьо или сребристо. Вътрешната облицовка на предните врати, облицовката на задните подлакътници и предната централна конзола вече са в черен цвят, а не в бял, както беше досега.

Хибридната система е с 12-волтова батерия и допълва обновен 1,2-литров DUALJET бензинов двигател, който е с подобрени характеристики. Максималната мощност е 83 к.с. при 6 000 об.мин., а максималният въртящ момент е 107 Нм при 2 800 об.мин. Моделът се предлага с 5-степенна механична и автоматична скоростна кутия.

Тук разходът на гориво е оптимизиран с 10% спрямо този на стария модел, като при комбинирания цикъл сега той е 3,9 л/100км за 2WD и 4,2 л/100 км за 4WD.

И при новият SUZUKI IGNIS HYBRID 12V има промени в оборудването, които са в полза на клиента – функционалности, характерни досега за по-високите версии на оборудване влизат като стандартно оборудване още в базовото ниво.  

Моделът обогатява цветовата си гама с три атрактивни цвята, които се предлагат в едноцветен и двуцветен вариант с черен таван (SUPER BLACK PEARL METALLIC) – жълто (RUSH YELLOW METALLIC), маслено зелено (TOUGH KHAKI PEARL) или бежово (CARAVAN IVORY PEARL).

Цените за SUZUKI IGNIS HYBRID 12V започват от 28 690 лв. с ДДС за базовото оборудване с предно предаване, а най-високото ниво на оборудване с 4WD е 37 990 лв. с ДДС (цените са с включен ECO BONUS).